dag-boek.nl
Menu
  • Home
  • Contact
  • Steun Jeroen
  • Ontvang een mail bij nieuwe column
Menu

11-07-2021

Posted on 11 juli 202111 juli 2021 by Jeroen

“The night belongs to the vaccinated”.
Het zijn de woorden van Heineken.
Geen feestje zonder deelname aan een medisch experiment aldus de bierbrouwer.
Ik ga bij rare slogans altijd nadenken over hoe zoiets uiteindelijk de eindfase heeft bereikt.
Dat begint in mijn hoofd altijd op dezelfde manier.
Een tafel gevuld met 10 tot 15 mensen, voornamelijk allemaal van de afdeling marketing.
Een wat dikkige man in pak die roept: “mensen, we hebben budget voor een nieuwe commercial, wat gaan we doen? Ideeën graag!”.
Vervolgens gaat iedereen los, de een met een nog kanslozer idee dan de ander, totdat er in het geval van dit Heineken scenario iemand zegt: “een feestje met bejaarden, want die mogen nu ze gevaccineerd zijn weer lekker feesten.”
Een stilte valt en een ander zegt: “ja da’s een mooie, want die zitten normaal allemaal achter de geraniums”.
De ruimte vult zich met gelach, en één persoon die al die tijd stil is geweest mompelt: “the night belongs to the vaccinated”.

De dikke man staat op en roept: “briljant Anton! Briljant! Zo hebben we een maatschappelijk thema en een leuke grap! Dat gaan de mensen mooi vinden! Fantastisch! Werk maar uit!”
Die dikke man is het hoofd van de marketing afdeling, en iedereen weet dat als je die man tegen spreekt, dat het einde carrière is.
Terwijl deze commercial wordt uitgeschreven, gefilmd en afgemonteerd, zullen er waarschijnlijk meerdere mensen zich hebben afgevraagd of dit nou wel verstandig is.
Maar niemand spreekt zich uit, want het kan je zomaar je baan kosten.
De commercial bereikt youtube, en de commercial bereikt zijn publiek.
Op het moment van schrijven hebben bijna 3000 mensen op de “vind ik leuk” knop geklikt.
14000 mensen klikten echter op de “vind ik niet leuk” knop.
En ongetwijfeld vindt er bij Heineken weer een nieuwe vergadering plaats.
Diezelfde club mensen, die zich afvraagt waar het mis ging.
Anton huilend in een hoekje omdat zijn geweldige ingeving voor 14000 dislikes heeft gezorgd.
Hoe kan het dat deze commercial zoveel mensen boos heeft gemaakt, vragen ze zich allemaal af.

En terwijl die vergadering bezig is, gaat op de afdeling consumenten service bij Heineken de telefoon.
Ene meneer Mordechaï Krispijn spreekt aan de andere kant van de lijn, en laat in duidelijke taal weten dat hij Heineken de mogelijkheid biedt om dit filmpje vóór maandag 11:00 uur offline te halen.
Doet Heineken dat niet, dan volgt een aangifte van minstens 1000 mensen op basis van artikel 1 van de grondwet, een melding bij de reclame code commissie, en als klap op de vuurpijl wordt koffie drinken omgedoopt tot een biertje drinken, en ditmaal voor de deur van Heineken.
Naar ik hoop met Hertog Jan uiteraard, mocht dit doorgaan.
De dame aan de telefoon heeft nog nooit van “koffie drinken” gehoord, en daarmee geeft ze eigenlijk wel aan wat het grootste probleem is van dit concern.
Ze leven in dezelfde waan als het gepeupel in de tweede kamer, en de fascisten van het World Economic Forum.
Ze kennen alleen nog een papieren realiteit, maar zijn elk gevoel met de samenleving verloren.
Het zal u overigens niets verbazen als ik u vertel dat Heineken een trots lid is van het WEF.
Zo’n reclame komt er namelijk niet voor niets.
Ook zal deze reclame op maandag 11:00 uur gewoon nog online staan.
Grootheidswaanzin is geen enkele multinational vreemd, maar ook voor Heineken geldt:
Hoogmoed komt voor den val.
En met Reiner Fuellmich in de frontlinies is er één ding zeker.
Die val zal onherroepelijk komen.

Bron: commercial Heineken
#armyoflove
Video:

Deel deze column

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Recente berichten

  • 25-01-2022
  • 28-11-2021
  • 14-11-2021
  • 03-11-2021
  • 24-09-2021

Archieven

  • januari 2022
  • november 2021
  • september 2021
  • augustus 2021
  • juli 2021

Privacybeleid

Abonneer

Powered by Msites.nl